top of page
  • Arrow

CPC & PPC Nedir?

Updated: Feb 28, 2022

Cost Per Click veya Pay Per Click online reklamcılıkta birim maliyeti ifade eder.


Cost Per Click, Türkçe deyiminden de anlaşılacağı üzere ‘Tıklama Başına Maliyet’ anlamına gelmektedir. Adı farklı olsa da kullanıldığı yer aynı olan PPC ise ‘Payment Per Click’ olarak bilinir yani 'Tıklama Başına Ödeme'.

“Kullanıcı sadece reklamınıza tıkladığında ödeme yaparsınız.”

Online reklam dünyasında genelde fiyatlamalar CPM yani Cost Per Mille ile yapılır. 1.000 gösterim başına maliyeti ifade eden CPM'in aksine CPC 1 tıklama başı maliyeti ifade eder.


Nasıl hesaplanır?


CPM ile fiyatlanan bir Instagram feed reklam kampanyanız olduğunu düşünün. Reklamınız 80.000 gösterim elde etmiş ve bunun için 220TL harcamış olsun. CPM yani 1.000 gösterim başına maliyetiniz: 2.75TL olacaktır.

Yani bu kampanyanızda reklamınızı 1.000 kişiye göstermenin bedeli 2.75TL olmuştur.

- 80.000 gösterim için 220TL ise, 1 gösterim için (220/80.000) 0,00275TL. 1.000 gösterim içinse (0,00275 x 1.000) = 2,75TL olmaktadır. Hesaplaması bu şekilde yapılır.


Yukarıdaki örneği baz alarak CPC hesaplaması da yapalım.

80.000 gösterim alan kampanyamız aynı zamanda 83 tıklama almış olsun. Aynı zamanda bu kampanya için 220TL harcanmıştı.

CPC = "Tıklama Başı Maliyet" olduğundan, CPC maliyetimiz 220/83 = 2,65TL olacaktır.

18 views0 comments

Discover clics solution for the efficient marketer

More clics

Never miss an update

Thanks for submitting!

bottom of page